divendres, 3 d’abril de 2009





LLÀNTIA D'OLI DE LA PAU



...que l'important, no és tant el que es diu,
sinó des d'on es diu...
i d'on es vol dir...
Pare nostre del Cel...
angelailah


Ahhhhhhh!...Pare nostre del Cel...
...som respirats pel diví...
Ahhhhhhh!...DEL MÓN AL DIVÍ, AL CENTRAL DEL COR...
Ehhhhhhh!...DEL DIVÍ AL MÓN CONCRET...
...IMMEDIAT DEL RESPIRAR...
PAhhhhhhh!...
REhhhhhhh!...


...LA REALITAT ESDEVÉ FRACTAL...
...TAL QUAL ÉS, HI ARRIBA ARREU!





30 Construcció de l'altar dels perfums.— 1 Faràs un altar on fumegi encens; el faràs de fusta d'acàcia. 2 D'una colzada de llargada, una colzada d'amplada —és a dir, quadrat— i dues colzades d'alçada. Els seus corns faran una sola peça amb ell. 3 Recobriràs d'or pur la seva ara, les parets tot al voltant i els corns. Entorn li faràs una motllura d'or. 4 Li adaptaràs dues anelles d'or sota la motllura, als dos costats. Les adaptaràs als dos costats perquè —168→ serveixin d'encaixos a les barres, per a transportar-lo amb elles. 5 Faràs les barres de fusta d'acàcia i les recobriràs d'or. 6 El col·locaràs davant el vel que cobreix l'arca del testimoniatge, enfront del propiciatori que hi ha damunt el testimoniatge, allí on em trobaré amb tu. 7 Aharon hi farà fumejar perfum aromàtic cada matí, quan endreci els gresols. 8 Quan Aharon torni a col·locar els gresols cap al vespre, també en farà fumejar. Serà un perfum constant a la presència de Jahvè, en les vostres generacions. 9 No hi oferireu al damunt cap perfum estrany, ni holocaust, ni oblació, ni hi vessareu cap libació. 10 Aharon farà l'expiació sobre els seus corns una vegada l'any; amb la sang del sacrifici pel pecat, una vegada l'any farà l'expiació damunt d'ell en les vostres generacions. És una cosa consagrada a Jahvè».
(Èxode 30, 1-9)

La conca de bronze.— 17 Jahvè parla així a Moisès: 18 «Faràs una conca de bronze amb peanya de bronze per a rentar-se. La col·locaràs entre la tenda de l'oracle i l'altar, i hi posaràs aigua. 19 Aharon i els seus fills s'hi rentaran les mans i els peus. 20 Quan entrin a la tenda de l'oracle o s'acostin a l'altar per oficiar o per fer fumejar una combustió a Jahvè, es rentaran amb aigua, perquè no morin. 21 Es rentaran, doncs, les mans i els peus, i no moriran. Això serà un estatut perpetu per a ell i per a la seva descendència, —169→ en les seves generacions».

L'oli per a la unció.— 22 Jahvè parlà així a Moisès: 23 «Proveeix-te de les millors aromes: cinc-cents sicles de mirra fluent; la meitat, o sia, dos-cents cinquanta sicles de canya aromàtica; 24 cinc-cents sicles de càssia, segons el sicle del santuari, i un hin d'oli d'oliva. 25 En faràs oli per a la unció santa, un ungüent de perfumeria, com de perfumista. Serà un oli per a la unció santa144 . 26 N'ungiràs la tenda de l'oracle i l'arca del testimoniatge, 27 la taula amb tots els seus utensilis, el lampadari amb tots els seus utensilis, l'altar dels perfums, 28 l'altar de l'holocaust amb tots els seus utensilis, la conca amb la seva peanya. 29 Els consagraràs, i seran cosa molt santa; tot allò que els toqui quedarà santificat. 30 Ungiràs també Aharon i els seus fills, i els consagraràs perquè em facin de sacerdots. 31 I parlaràs així als israelites: «Aixó serà un oli d'unció santa per a vosaltres en les vostres generacions. 32 No serà vessat damunt de cap home, ni en fareu cap més de semblant per la seva composició. És sant, i per sant l'heu de tenir. 33 Qui en compongui de semblant o en posi damunt d'un estrany, serà extirpat del seu poble».

El perfum.— 34 Jahvè va dir a Moisès: «Procura't aquestes aromes; reïna, ungla i gàlban, aromes i encens pur, en parts iguals. 35 En faràs un perfum, una aroma, com de perfumista, barrejat amb sal, pura, santa. 36 En reduiràs a pols i en posaràs davant el testimoniatge, a la tenda de l'oracle, on jo et donaré cita. Ho tindreu per una cosa molt santa. 37 Per a vosaltres no fareu cap més perfum de la mateixa composició. El tindreu per una cosa consagrada a Jahvè. 38 Qui en faci de semblant per sentir-ne l'olor serà extirpat del seu poble».
(Èxode 30, 17-38)


L'encens es compon de 11 espècies: 10 que fan olor molt bé, més una trucada Jelbená, que per si sola olora molt malament. Però quan és agregada a les altres 10 espècies, millora i intensifica el bon olor de la mescla.
Com hem après a través de cada butlletí, cada detall al Temple, cada atuell, té un ensenyament per darrere. La idea que hi ha darrere d'aquesta composició tan peculiar és molt bonica, i és la següent:
Les 10 espècies que fan olor bé representen els justos, i aquella que fa pudor, al malvat. Di-s vol la unió d'seu poble, i estima a cadascuna de les seves criatures. Si! Fins i tot a aquelles que estan allunyades i semblen donar-li l'esquena. El nostre Pare Celestial mai abandona el cap dels seus fills, i amb l'exemple del Encens ens vol ensenyar que tot i que un fill s'hagi desviat del camí, és important no allunyar o rebutjar-, sinó que s'ha d'intentar apropar i ajudar ... amb amor. I gràcies a aquesta unió, l'aroma s'intensificarà de tal manera que podia olerse a tot Ierushalaim, fins Jericó!
Com entonar el Salmista: Mireu n'és de bo i lo deliciós és quan els germans estan junts en harmonia! (Salmos, 133:1).
(Bíblia de Montserrat)

Article Destacat:
L'Encens i la seva Origen Bíblic (Part III) - "El Altar del Encens: El seu significat espiritual"

"El Altar del Encens es trobava en el centre del Santuari. La seva localitat no és casual: representa l'equilibri entre el món material i l'espiritual. De quina manera? Les espècies representen el món material, mentre que el fum, que pujava en línia recta al cel, l'espiritual ".
...

Tizku li Mitzvot!

Amb benediccions des de Jerusalem,
Shalom!
Aiala Elnatan
L'Institut del Temple
PO Box 31876
Jerusalem, Israel 97500


El Rabino Meir Yehuda Getz zt”l sirvió como Rabino del Kotel desde que termino la guerra de los seis días, hasta que falleció en el año 5755 (1995). Lo que mas deseaba en su vida era reconstruir el Gran Templo de Jerusalem. El Rab fomentaba las excavaciones debajo del Monte Moria y los Túneles del Muro Occidental (Kotel HaMaaravi) con un único objetivo: encontrar las vasijas ocultas del Templo.

Según nuestras fuentes (Crónicas II, 31; Ioma 52 y más) el Rey Josiah escondió el Arca del Pacto en túneles especiales bajo el Monte Moria, que el Rey Salomón habría excavado previamente. El Rab Getz junto con arqueólogos y excavadores trabajaron meses y largas horas para la preparación y planeamiento de estas excavaciones. En cierto momento, mientras excavaban bajo el muro occidental, los excavadores encontraron un cuarto que según los expertos, se encontraba exactamente frente al Kodesh Kodashim – el lugar mas sagrado del Templo. Pero su sorpresa fue mayor aun, cuando encontraron que de este cuarto se desprendía un túnel enorme…que se dirigía a las entrañas del Monte Moria. El Rab Getz, inundado por la emoción, estaba seguro que este era el túnel que los conduciría al cuarto hecho por el Rey Salomón, y por lo tanto al Arca del Pacto…a la redención final…

El Rab Getz le pregunto al Rebe de Lubavitch si estaba permitido buscar las vasijas. El Rebe le respondió que lo evitara, ya que tal suceso pondría su vida en peligro. El Rab Getz insistió, y le pregunto si tal revelación – las vasijas – traería la redención, y el Rebe asintió con una sonrisa. El Rab Getz, luego de cuestionarlo junto a su familia, decidió dar su vida por el pueblo de Israel y buscar dichas vasijas para traer la redención.

Pero las cosas no salieron tal como estaban planeadas. Mientras limpiaban el túnel salio a la luz dicho hallazgo y por supuesto que este llego a oídos de la prensa, y simultáneamente a oídos de lo musulmanes, y decenas de ellos irrumpieron en las excavaciones como protesta, creando una gran revuelta donde solo judíos fueron detenidos…el Primer Ministro y el Ministro de Interiores decidieron sellar el túnel y le entrada al cuarto desde el Kotel con cemento. El Arca quedo escondida…

Luego de estos sucesos escribió el Rab Getz en su diario personal:

“Me voy de este mundo con un gusto amargo en la boca (…). Solo rezo para que este sea el final del exilio (…)”.



http://www.mexicoporuntibetlibre.com/

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Seguidors

Dades personals

La meva foto
Tot el que vull dir, és el cor que ho diu... La vida humana, la fem molt complicada... Sembla, que en el fons, tothom, cerquem el mateix: despertar en nosaltres aquell qui és real, autèntic... aquell qui som pel Qui És U, per Déu mateix... Trobar el nostre lloc, aquí, trobar la persona que som... encara que cadascú a la seva manera i segons les creences pròpies... Aquesta recerca del real, ens demanda de fer un treball interior de deixar fluir la natura original que és, i un treball mental de clarificar, asserenar, i aquietar la nostra ment, també de pacificar el nostre cor i vitalitzar el nostre cos. "Omplir" de consciència tot el nostre viure. "Buidar-se" de tot sentit de possessió... Tota aquesta disciplina de les idees, dels sentiments i de les energies, esdevé una preparació bàsica i excel·lent per respondre amb eficàcia al nostre món concret de cada dia. Personalment, sento que tota disciplina ha de ser entesa com un viure integrat, més que com una tècnica. Clar que la ment necessita d'un ordre i d'una concentració, per funcionar bé... retornar a l'estructura global essencial de si... i algun dia, per sorpresa, tota separtivitat, desapareixerà... Salut...amics.